Tilbage til hovedmenu Tilbage til footer

Når du flytter ind

Velkommen til dit nye hjem

Her kan du læse mere om, hvad du skal være særligt opmærksom på, når du flytter ind i dit nye hjem.

I de første 4 uger efter du er flyttet ind, er det nemlig vigtigt, at du sammen med os sikrer, at alt er, som det skal være. 

Den dag du får nøglerne til dit nye hjem

Indflytningssyn

Inden du overtager din nye bolig, modtager du en indkaldelse til indflytningssyn

Ved indflytningssynet mødes du med vores synsmand i din nye bolig. 

Når indflytningssynet er slut, får du nøglerne til dit nye hjem, og du kan flytte ind. 

De første 2 uger

Hvis du finder fejl og mangler ...

Nu er du flyttet ind - og i de første 2 uger i dit nye hjem - er det vigtigt, at du holder øje med, om der er fejl og mangler i din nye bolig.

Her skal du være opmærksom på, om det drejer sig om akutte fejl/mangler, der skal ordnes med det samme - eller om det er mindre fejl/mangler, der kan ordnes senere, eller som du bare ikke vil hæfte for, hvis du en dag flytter ud. 

De første 2 uger

Fejl eller mangler, der ikke kan vente

Hvis du i de først 2 uger finder akutte fejl eller mangler, der skal ordnes med det samme, kan du kontakte os på tlf.: 74 42 57 95.

Så kommer vi hurtigst muligt. 

Fejl eller mangler, der ikke kan vente, kunne f.eks. være en stikkontakt uden strøm, et defekt komfur eller en dryppende vandhane. 

VIGTIGT: Hvis du kontakter os med en akut fejl/mangel, skal du ikke også skrive den på Fejl- og manglerlisten (se mere på næste slide).

 

De første 2 uger

Fejl og mangler, der ikke er akutte

Hvis du i løbet af de første 2 uger i dit nye hjem, opdager fejl eller mangler, der ikke behøver at blive ordnet med det samme, kan du skrive dem ind i Fejl- og manglerlisten.

Vi sender dig et link til Fejl- og manglerlisten efter indflytningssynet. Her kan du skrive mindre fejl- og mangler, der ikke er akutte. Du må meget gerne vedhæfte billeder.

Fejl- og manglerlisten er åben i 2 uger, efter du er flyttet ind

Fejl- og mangler, der ikke er akutte, kunne være ridser, pletter, knirkende døre eller mangelfuld maling. 

VIGTIGT: Hvis du har skrevet en fejl/mangel på Fejl- og manglerlisten, skal du ikke også ringe til os. Står fejlen/manglen på listen, bliver du automatisk kontaktet af vores håndværkere, hvis synsmanden vurderer, den skal udbedres (se mere på de næste slides).

2 uger efter du er flyttet ind

Fejl- og manglerlisten lukker

2 uger efter du er flyttet ind, lukker fejl- og manglerlisten.

Vores synsmand vurderer nu, hvilke af de fejl og mangler du har skrevet på listen, der skal ordnes - og hvilke der bare skal noteres, så du ikke hæfter for dem, hvis du flytter ud.

Senest 4 uger efter du er flyttet ind

Vores håndværkere kontakter dig

Når synsmanden har foretaget sin vurdering, får du en oversigt over, hvilke fejl og mangler der bliver udbedret, og hvilke der bare bliver noteret.

Hvis synsmanden vurderer, at noget skal ordnes, bliver du senest 4 uger, efter du er flyttet ind, kontaktet af vores håndværkere. Sammen aftaler I, hvornår arbejdes skal udføres. 

Få en samlet oversigt over de første 4 uger i dit nye hjem

Vi har lavet en samlet oversigt over, hvad der sker - og hvad du skal være særligt opmærksom på - i de første 4 uger efter du er flyttet ind:

Få indflydelse på din bolig og din hverdag

Hvad betyder det at bo i en almen boligforening?

B42 er en almen boligforening, og det betyder, at du og dine naboer har stor indflydelse på, hvordan det skal være at bo i netop jeres afdeling.

Har du spørgsmål til din bolig?

Find svaret her!

Hvad gør du, hvis vaskemaskine lugter, toilettet løber, eller du er i tvivl om affaldssortering? Vi har samlet gode råd og tips, der måske kan hjælpe dig videre ...

Din afdeling betyder meget for din hverdag

Bliv klogere på reglerne i din afdeling

I hver af B42's afdelinger gælder forskellige regler - f.eks. om råderet, husorden og vedligehold. Find din afdeling her ...